Šumava 02/2008

3. 2. 2008
Šumava - Bártů dřevěnka 3.2.08 - 9.2.08

V tomto týdnu se konal lyžařský kurz sdh moraveč.

První skupinu-Láďu Šimka,Luďu Otradovce a Pavla Haška odvezl Petr Matoušek na Šumavu už v sobotu,pro ostatní,co byli večer ještě na Mirčiném maturitním plese,se vracel v neděli ráno-to byli:Tereza Cibulková,Lenka Zimrmanová,Klára Schorná,Aleš Pěknice,Mirek Adam,Karel Matoušek a Jirka Stoklasa. Dopravu zajišťoval Petr Matoušek zapůjčenou dodávkou-fiatem ducato.Já jel také v neděli ráno,ale osobákem,jako druhý řidič.Vezl jsem Natálku a honzu Haška.

ObrazekUbytování jsme měli zajištěné v nádherné dřevěné chajdě s názvem "Bártů dřevěnka" , nacházela se asi 300m od obce Nový Dvůr,4km od Zdíkova,4km od lyž.areálu Zadov.

Krajina kolem ní nebyla bohužel zasněžená jako na fotografii,ale pro nás bylo důležité,že byl sníh alespoň na zadovských sjezdovkách,které jsme se vydali otestovat hned v neděli odpoledne po našem příjezdu.Nakoupili jsme permanentky a už jsme byli na lanovce.Tereza,Klára a Petr se poprvé postavili na snowboard,takže první den pro ně znamenal padání,učení a padání.Tím nechci říct,že by ostatní nepadali,ale k tomu se dostanu později.

Navečeru jsme oslavovali začátek naší dovolené.Oslavy to byli vskutku bouřlivé a chata se otřásala v základech až do rána.Konaly se polštářové bitvy,sjíždění schodiště a mnoho dalších inteligentních věcí .Druhý den jsme jeli opět na odpolední lyžování,počasí bylo krásné,sněhu taky trochu,takže jsme si užívali jak jen se dalo.Večer,kdo neodpadl,pokračoval v oslavách.V úterý jsme se vydali v menší skupině na dopolední lyžovačku.Začalo to na skokánku ,kde se po prvním skoku vedle sebe všichni pěkně vyskládali.Poté sjezd tzv.černé sjezdovky,kde to vzal Luďa tradičně "šusem" a nebýt dole zamrzlého potůčku snad by to i ustál,ale při jeho přejíždění si v ohromné rychlosti doslova lehl na záda,což ho nejdříve vysvléklo do půl těla a pak se začal teprve pěkně válet.Vypadal jak santa claus-celý červený-(jak byl odřený),jen vlasy,řasy a obočí sněhově bílé.   Já s Alešem jsme si pak pro změnu pěkně užili při sjíždění po okraji silnice,kde bylo opravdu tvrdo.

Jenže nám to nestačilo. Vydali jsme se znovu zkusit pokořit bednu,byla to výzva.První jsem se rozsekal já,naštěstí za bednou,druhý Aleš-na bedně a nejlépe se na ní ukázall Luďa,který chtěl zkusit jízdu na bedně s lyžemi kolmo k ní.Pochopitelně se taky rozsekal,ale drsně.Zádama a hlavou si dal pěkně o bednu.

No a večer jsme byli zpátky na svahu,to už bylo klidnější. Na chatce se pak tradičně popíjelo,akorát Honzu chytla "cestovatelská" a už během dne hledal v okolí hospodu.

Ve středu popadával sníh s deštěm,takže jsme se,každý po svém,odevzdali relaxaci na chatce.Domluvili jsme se ale,že druhý den vyrazíme na dopolední lyžování od 8:30.  Několik jedinců ale relaxovalo s půlitrem v ruce až do rána,takže někdo spal jen hodinu,někdo jen několik minut a někdo radši vůbec. Ráno bylo krušné,někoho se probudit vůbec nepodařilo.No a večer jsme se vydali zase na noční lyžování.

V pátek se většina vydala na oběd do horské restaurace"Elsyn Dvůr" .Po obědě jsme pak byli v menší skupině na odpoledním lyžování a večer se pak všichni vydali  podívat na partu 7 statečných šílenců( já,Luďa,Aleš,Honza,Karel,Jirka a Myra) jak budou sjíždět svah v trenkách. Tak zněla sázka,kterou jsme v alkoholovém opojení uzavřeli,myslím hned v neděli.Kdo by ji nesplnil,kupoval by sud.Sjeli bohužel všichni,takže sud nebude žádný akorát jsme trochu vyděsili Zadov.Ostatní lyžaři při pohledu na nás jen nevěřícně kroutili hlavami.No pohled to byl vskutku zajímavý a všechno je zdokumentováno na videu.

Tím jsme zakončili náš lyžařský kurz.

Nikdo se nezabil,nikdo si nic nezlomil ani neurazil,což jsem se tedy občas divil.

V pátek ráno jsme všechny a všechno zbalili a vyrazili jsme k domovům.Já s Natálkou,Honzou,Myrou a Karlem v osobáku a zbytek v dodávce.My jsme se po cestě ještě stavili ve Strakonicích,že se zajdem podívat na výstavní síň firmy ČZ,ale bylo tam bohužel zavřeno,tak jsme se mrkli aspoň na strakonický hrad a po cestě jsme se zastavili ještě na oběd u podolského mostu.

Byla to báječná dovolená a já doufám,že minimálně ve stejném složení,něco podobného zopakujeme v létě-na vodě.